Efter många års velande slog jag äntligen till.
En Svartkvarna "i lådor" inköptes av en hedersman i Torsby.

Att valet föll på en Svartkvarna, eller Husqvarna modell 24 som den egentligen heter, var en "beräknad slump".
Detta är den första veteranmotorcykel jag renoverar så jag ville inte ha något extra svårt. Dessutom ville jag att det skulle vara en motorcykel där det finns delar att hitta om jag behövde det. Till sist var det tvunget att vara en motorcykel som jag tycker är riktigt fin!

2010-05-03

Pudel!


OK, det är dags att acceptera den smärtsamma sanningen.

Jag kommer inte att klara min självpåtagna deadline!

Jag tar bort "nedräknings-klockan" som fanns på sidan och koncentrerar mig på att tycka att det är kul att hålla på. Det sista jag vill är att det skall bli ett hafsverk!

När jag såg hur mycker kromning/förnickling det fanns att göra och när jag märkte att jag blev sugen på att köpa delar som jag i stället borde renovera så förstod jag att jag var påväg åt fel håll.
Back to basics!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar