Efter många års velande slog jag äntligen till.
En Svartkvarna "i lådor" inköptes av en hedersman i Torsby.

Att valet föll på en Svartkvarna, eller Husqvarna modell 24 som den egentligen heter, var en "beräknad slump".
Detta är den första veteranmotorcykel jag renoverar så jag ville inte ha något extra svårt. Dessutom ville jag att det skulle vara en motorcykel där det finns delar att hitta om jag behövde det. Till sist var det tvunget att vara en motorcykel som jag tycker är riktigt fin!

2010-04-20

TS trading rules!

Jag mailade TS trading igår och fick packningarna idag!
Rätt packningar åxå - vad skall jag skylla på nu?

Bäst att kasta sig på nätbanken för att betala, dessa vill man hålla sig väl med!














Ser OK ut va? Bara att lägga ihop

4 kommentarer:

  1. Bra bild! Jag har en svartqvarnamotor i delar, och tappade 3:ans drev på huvudaxeln. Vart osäker på hur det var vänt, men det syns ju tydligt här. Dessutom samma håll som jag tyckte det borde vara :)

    Har du någon aning om varför det är hål genom motorn (mellan vevhuset och växellådan?

    Mvh,
    Christer

    SvaraRadera
  2. Hej Christer!
    Jag har 1000 andra bilder på allt möjligt i alla vinklar. Hör av dig om det är nått mer.

    Hålet mellan vev och växel - ingen aning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske en gammal tråd, men man brukade borra hål för bättre strömning av oljan! Sj har jag en mod 30 sport 1953 som är blå!

      Radera
    2. Kanske en gammal tråd, men man brukade borra hål för bättre strömning av oljan! Sj har jag en mod 30 sport 1953 som är blå!

      Radera